تعبیر خواب ب

تعبیر خواب حرف ب

بالش

محمد بن سیرین گوید:

بالش درخواب خادم است بیننده خواب را. اگر بیند بالشی نو فراگرفت و آن بالش سبز بود، یا شخصی به وی داد، دلیل است که او را خادم یا خدمتکاری مصلح و پارسا پیدا شود. اگر بیند بالش او کهن و چرکین و زرد وسیاه باشد، تاویلش به خلاف این است.اگربیند بالش او بدرید یا بسوخت یا از وی ضایع شد، دلیل است که خدمتکاران وی ضایع شوند یا بگریزند یا رنج و بلائی بدو رسد و به سبب آن از وی جدا شود.

 

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند شخصی از خانه او بالش بدزدید، دلیل است که شخصی از پی زن او می گردد که او را بفریبد یا از پی کنیزک. معبران گویند: دیدن بالش درخانه، دلیل است شخصی از آن خانه بمیرد. اگر مردی بیند بالش بسیار یافت، دلیل است که به قدر آن بالش ها او را خادمان و کنیزان حاصل شود. اگر بیند آتش در افتاد و بالش او بسوخت، دلیل که خادمان و کنیزان او بروند یا بگریزند.

 

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

دیدن بالش در خواب بر پنج وجه است.

اول: خادم،

دوم: کنیزک،

سوم: ریاست.

چهارم: دین نیکو.

پنجم: پرهیزکاری و عدل.

 

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

بالش در خواب به خادم خانه بر می گردد. اگر جوانی در خواب ببیند که بالشی نو زیر سر نهاده عاشق می شود و به زودی ازدواج می کند. اگر پارچه بالش به رنگ سبز باشد همسری خوب و نیک نفس و پارسا نصیب او می شود. سرخی نیز شادابی و نشاط او را می رساند. ابریشم زیرکی را باز می گوید. اگر کسی در خواب ببیند که بالش زیر سرش چرک و کثیف و کهنه شده باید نگران دو چیز باشد. اول نگران دروغ گوئی و دوم بیماری. اگر پارچه بالش زرد باشد از یک بیماری خبر می دهد و این بیماری به همان خانه بر می گردد که اداره امور را به عهده دارد. اگر کسی ببیند که بالش او سوخته یا سوراخ است به خانواده اش یا آن خانم مدیر خانه آسیب و لطمه وارد می آید. اگر خواب دیدید که بالش شما سوخته شده یاسوراخ شده اما این کار را خودتان نکرده اید جویا شوید و تحقیق کنید که همسرتان از شما چه آزردگی دارد چون اگر در رفع آن نکوشید احتمالا به جدائی می انجامد.اگر کسی ببیند که دزد بالش او را برده کسی هست که به محارم او چشم طمع دارد یا این نگرانی در او هست که دیگران به محارم او دیده بد داشته باشند. پنهان کردن بالش در پشت بدبینی و حسد عاشقانه است

 

لیلا برایت مى‏گوید:

اگر در خواب ببینید که روى بالشى نشسته‏اید، بیانگر قبول مسائل ناگوار است.

 

آنلی بیتون مى‏گوید:

۱ـ دیدن بالش در خواب ، علامت داشتن زندگی ای راحت و آسوده است .

۲ـ اگر دختری خواب ببیند بالش می دوزد ، نشانة آن است که امیدی دلگرم کننده به آینده خواهد داشت .

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

یک بالش را پر می کنید : ناکامی در روابط اجتماعی

زانوهایتان را روی بالش می گذارید : شما رقبای بسیاری دارید .

پاهایتان را روی بالش می گذارید : بر رقبایتان پیروز می شوید

بال زدن

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

پرندگان بال می زنند : یک بی وفایی درحق شما میشود.

پرندگان بسیاری بال می زنند : مراقب رقیب باشید.

پرندگان روی درخت بالشان را بازبسته می کنید : مراقب اعمال یکی از اعضاء فامیل باشید .

مرغابیها روی آب بالشان را باز و بسته میکنند :

نامزد یا دوست شما فکرهایی در سر دارد که شما نمی دانید

بالا سر

آنلی بیتون مى‏گوید:

۱ـ اگر خواب ببینید که شیئی بالای سر شما آویخته است و در حال افتادن است می تواند نشانة آن باشد که خطری شما را تهدید می کند . اما اگر آن شیئی  روی شما بیفتد ، نشانة نابودی است یا ناامیدیی ناگهانی را خبر می دهد و اگر آن شیئی نزدیک شما بر زمین بیفتد ، بی آنکه به شما لطمه ای بخورد ، نشان از آن دارد که شما از ورشکستگی نجات خواهید یافت، بی آنکه به شما لطمه ای بخورد ، نشان از آن دارد که شما از ورشکستگی نجات خواهید یافت ، ولی با سختیهای دیگری مواجه خواهید شد .

۲ـ اگر خواب ببینید که شیئی بالای سر شما ثابت است و خطر سقوط ندارد ، حاکی از آن است که بعد از زیانی سخت ، وضع مالی شما بهبود خواهد یافت

بالا رفتن

محمدبن سیرین گوید:

اگر بیند بر بالای کوهی نشسته بود یا بربام و یابر کوشک و مانند این ها بالارفتن، دلیل است که آن چه جوید بیابد و حاجتش روا شود و بعضی از معبران گویند: اگر بیند به دشواری بالا همی رفت، دلیل که آن چه خواهد به رنج و دشواری بیابد. اگر بیند بر نردبان بالا می شد، دلیل است که در دین شرف و منزلت یابد، خاصه که نردبان او از گل بود. اگر بیند نردبان از گچ و سنگ بود، دلیل است که در دین او خلل باشد.

 

ابراهیم کرمانی گوید:

از نردبان به بالا رفتن از گچ و سنگ، دلیل که شرف و بزرگ یابد ودر این جهان. اگر بیند از خشت خام و گل بود، قدر و منزلت یابد در این جهان. اگر بیند بر آسمان بالا رفت و برنیامد، دلیل است که اجل او نزدیک باشد. اگر بیند بر آسمان شد و بازآمد، دلیل است که سخت بیمار شود و سرانجام شفا یابد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

دیدن بر بالا شدن بر پنج وجه است.

اول: روائی حاجت.

دوم: زن خواستن .

سوم: قرب و نزدیکی.

چهارم: مراد یافتن.

پنجم: بالا رفتن کار.

 

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

بالارفتن اگر موفقیت آمیز باشد نیکو است. اگر در خواب به دشواری از پله و نردبان بالا می روید گویای این است که در آینده با مشکلاتی رو به رو خواهید شد. بالا رفتن از پله ای که انتهای آن تاریک و نامعلوم است نیکو نیست و لااقل پیگیری یک تلاش بی ثمر را نشان می دهد. بالا رفتن از پله سنگی خوب است چرا که سنگ شرافت و استحکام و اراده و شخصیت است و چنان چه پله ای که از آن بالا می روید از خشت باشد خواب شما از سستی و بی بنیادی کار خبر می دهد و این که اگر هم موفق شوید توفیقی مختصر و کم دوام خواهید داشت. بالا رفتن از پله ویران و نردبان لرزان در خواب گویای توسل به وسایلی است که نمی توانند شما را به پیروزی برسانند. بالا رفتن از دیوار نشانه آن است که در آینده با مشکلی روبه رو می شوید و با آن به مبارزه می پردازید.

 

لیلا برایت مى‏گوید:

بالا رفتن از پله‏ها در خواب، نشانگر آن است که بعضى مواقع بى‏احتیاطى مى‏کنید. اگر کسى در خواب ببیند که از کوه بالا مى‏رود، بیانگر رسیدن به خوشبختى است. اگر کسى در خواب ببیند که از اسب سفیدى بالا مى‏رود، معنایش آن است که در انجام کارهایش موفق مى‏شود.

 

آنلی بیتون مى‏گوید:

۱ـ اگر خواب ببینید که از تپه یا کوهی بالا می روید و به قله می رسید ، نشانة آن است که بر تمام موانعی که در آینده پیش روی شما قرار خواهد گرفت غلبه خواهید کرد . اما اگر خواب ببینید نمی توانید به قله برسید ، علامت آن است که  بهترین آرزوهای شما با شکست روبرو خواهد شد .

۲ـ اگر خواب ببینید که تا آخرین پلة نردبان بالا رفته اید ، نشانة موفقیت در کارهاست . اما اگر ببینید هنگام بالا رفتن ، نردبان می شکند ، دلالت بر مشکلات و سختیهای کار است و احتمال وقوع حارثه ای بد برای شما .

۳ـ اگر خواب ببینید که چون دزدی از دیوار خانة‌ کسی بالا می روید ، و ناگهان پنجره ای به سمت شما گشوده می شود ، دلالت برآن دارد که پیمانی با دوستان می بندید و دست به کاری بی نهایت خطرناک می زنید . مدتی به خاطر این کار نومید می شوید اما سرانجام تلاش شما با موفقیت همراه خواهد شد

بالا

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

یک چیزی بالای سرشما آویزان است : خبرهای نا خوشایند

یک چیز ازبالا به کنار شما می افتد : ازخطرضررهای مالی رد می شوید .

بواسطه چیزی که از بالا به روی سرتان افتاده زخمی می شوید :یک مرگ ناگهانی

یک چیز ازبالا برسر دیگران می افتد : از دوستان حسود دوری کنید.

چیزی بالای سرشماست : ناکامیهای کوچک

بالای سر شما تابلو یا اشیاء تزئینی وجود دارند :ناکامی درعشق

تصاویر مقدس بالای سرشماست : زندگی شما توام با شادی خواهد بود

بال

اچ میلر مى‏گوید:

مشاهده‏ى بال پرندگان در خواب، نشانه‏ى به دست آوردن ثروت است.

 

لیلا برایت مى‏گوید:

اگر در خواب ببینید که مثل پرندگان، بال و پر دارید، یعنى غم و ناراحتى شما را تهدید مى‏کند.

 

آنلی بیتون مى‏گوید:

۱ـ اگر خواب ببینید که بال درآورده اید ، علامت آن است که به خاطر جدایی از فرد مورد علافة خود که به سفر رفته است ، احساس ناامنی و اضطراب خواهید کرد .

۲ـ دیدن بال پرندگان در خواب ، علامت آن است که بر تنگ دستی و فقر غلبه خواهید کرد و به ثروت و افتخار دست خواهید یافت .

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب بال : از دست دادن پول

یک فرشته بالدار  : خوشبختی

بالهای یک پرنده : احترام و امتیاز

یک فرشته با بالش شما را نوازش می کند : شادی و تسلی خاطر

بالهای پرنده های اهلی : یک عشق بزرگ و خوشبخت

شما خودتان بال دارید : موانع متعدد سر راهتان پدیدار می شوند .

بچه ها بال دارند : ثروت

بالهای شکسته : ضرر مالی

باکره

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

یک دختر باکره را می بوسید : خوشبختی بزرگ

شما را به یک دختر باکره معرفی می کنند : لذایذ بسیار در پیش است .

یک دختر باکره را در بغل دارید : شادی بزرگ

یک دختر باکره را  می ربائید : زندانی خواهید شد .

تصویر صورت یک دختر باکره : مشکلات شما را تهدید می کنند .

شما در می یابید که دختری باکره نیست : یک کینه شخصی

با باکره مقدس حرف می زنید : تسلی خاطر و آرامش

یک بیمارخواب باکره مقدس را ببییند :او کاملاً بهبود خواهد یافت

باقلا

محمد بن سیرین گوید:

دیدن باقلا در خواب در وقت خود خوردن و بی وقت خوردن، اگر پخته باشد یا خام، دلیل بر غم کند و حکم تاویل آن در تر و خشک یکسان است. اگر بیند که نخورد غم و اندوه کمتر بود

 

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر کسی بیند که شخصی باقلا بدو داد و بخورد، دلیل است که اندوهگین شود وباشد که با آن کس خصومت نماید. معبران گفته اند: اگر بیند باقلا داشت، یا کسی بدو داد، یا از خانه بیرون ریخت و از آن هیچ نخورد، او را زیا ندارد، خاصه چون به خانه خود دیده بود.

 

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

در مرود باقلا معبران بزرگ کهن عقاید متفاوتی ابراز داشته اند. ابن سیرین معتقد است که باقلا به هر شکل و در هر زمان که باشد غم و اندوه است و تر و خشک آن یک حکم را دارد ولی مولف نفایس الفنون فی عرایس العیون رحمت الله الیه تصریح کرده که باقلای خشک شادی و فرح است و باقلای تر در صورتی که روی بوته و در مزرعه باشد نیکو است. معبران نوشته اند که دیدن باقلا در خواب خوب نیست چه به فصل باقلا باشد و چه بیرون از فصل و چه تر و تازه باشدو چه خشک. کسانی هستند که به خوردن باقلای تازه عادت دارند مثل اهالی شمال کشور خودمان. برای این عده خوردن باقلا در بیداری حکم خوردن سبزی سفره را دارد و بیشتر ایجاد تنوع و تفنن در غذا خوردن است لذا درخواب ایشان می تواند نشان دگر گونی کارها باشد نه صرفا غم و اندوه. در نفایس آمده که دیدن باقلای تازه بر بوته بد نیست اما اگر گل زرد روی آن باشد نشان یک بیماری برای بیننده خواب است. بیماری نزدیک که شفای سریع دارد. خوردن باقلای تر اقدام به کاری است که اندوه و کسالت می آورد. پوست کندن باقلا برخورد با یک حادثه غیر منتظره است که می تواند بی زیان باشد اگر از آن نخورید و از دست بنهید. اگر در خواب ببینیم که باقلا داریم اما آن را دور ریختیم یا مصرف نکرده و به زمین نهاده و از آن چشم پوشیدیم خواب ما گویای این است که غمی پیش می آید اما دامان ما را نمی گیرد و ما از آن می گذریم و رهائی می یابیم. اگر در خواب ببینید که با قلا دارید اما هنوز نخورده اید و قصد خوردن و مصرف کردن آن را هم ندارید بد نیست چون می گوید غمی پیش می آید که جانکاه نیست و خیلی زود می گذرد و فراموش می شود

بافتن جامه ها

محمد بن سیرین گوید:

بافتن جامه ها درخواب سفر است و بافنده مسافر است. اگر بیند جامه یا چیزی می بافت، دلیل است که به سفر رود آورده اند که بافتن جامه ها در خواب خصومت است. اگر بیند جامه بافته ببرید، دلیل که آن کار با خصومت بر طرف شود و بریدن آن هم از سبب خطر است. اگر بیند رسن یا ریسمان را تاب می داد، دلیل است که به سفر رود.

 

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند به جای ابریشم ریسمان یا کتان می بافت، دلیل که بد بود، زیرا کمه نشان خیانت است، خصوصا اگر بیند جامه تمام نگردد.

 

جابر مغربی گوید:

اگر بیند بافندگی هم یکرد، دلیل است که او را با مردم خصومت همی افتد و حالش نیکو شود، اما از مردان او سرزنش و ملامت رسد.

 

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

بافتن در خواب سفر است و برای زنان تمشیت امور خانوادگی. اگر مردی در خواب ببیند که چیزی می بافد به سفر می رود و طول و اهمیت سفری که انجام می دهد به آن چه می بافد بستگی دارد. اگر زنی در خواب ببیند که چیزی می بافد، اعم از این که بافتنی کاموا با میل باشد یا به وسیله ماشین و دستگاه ، خواب او می گوید بر امور مربوط به خودش و خانواده استیلای حاکمانه خواهد یافت و از عهده مدیریت بر خواهد آمد. اگر در خواب زن یا دختر جوانی ببیند که چیزی با میل و کاموا می بافد به زودی رویاروی یک حادثه احساسی و عاطفی قرار می گیرد که در درون او امیدی بزرگ و آزادگی به طول نخ کاموا پدید می آورد. ابن سیرین نوشته بافتن خصومت است بخصوص وقتی بیننده خواب ببیند که پارچه بافته ای را می شکافد یا با قیچی می برد. برای بانوان بافتن نیکو است و نوید این که کاری مفید انجام می دهند. شکافتن جامه بافته شده یا هرچیز دیگری که در خواب احساس می کنید نتیجه کار خودتان است رو به رو قرار گرفتن با مخاطره است و بیننده خواب بهتر است در روزهای آینده از ریسک کردن بپرهیزد و با هوشیاری و دانائی با مسایل کنار بیاید. بافتن ابریشم نشان خیانت است . چنان چه در خواب ببینید که چیزی از پشم می بافید میراثی به شما می رسد. روی هم رفته بافتن در خواب برای زنان خوب است و برای مردان جای بحث و تامل دارد و باید شرایط دیگر خواب را نیز در نظر گرفت.

 

لیلا برایت مى‏گوید:

اگر در خواب خود را مشغول بافندگى دیدید، به این معنا است که در یک موقعیت خسته‏کننده‏اى قرار مى‏گیرید که مى‏توانید بر آن تسلط پیدا کنید.

 

آنلی بیتون مى‏گوید:

۱ـ اگر زنی خواب ببیند بافندگی می کند ، نشانة‌آن است که زندگی ای پر از صلح و صفا خواهد داشت و دوستان و فرزندانی وظیفه شناس همواره در کنار او خواهند بود .

۲ـ اگر مردی خواب ببیند در کارخانة ریسندگی کار می کند ، نشانة آن است که در زندگی پیشرفتی چشم گیر خواهد داشت .

۳ـ اگر دختری خواب بافندگی ببیند ، نشانة آن است که از روی شتاب ازدواج خواهد کرد و ازدواج او نتایجی مطلوب به دنبال خواهد داشت .

۴ـ اگر دختری خواب ببیند در کارخانة ریسندگی کار می کند ، علامت آن است که نامزد مردی وفادار و شایسته خواهد شد .

۵ـ اگر خواب ببینید که کارخانة ریسندگی که در آن کار می کنید ویران می شود ، علامت آن است که در امور عاطفی شکست خواهید خورد

بافتن

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب بافتنی : آسایش در خانه

یک طرح فانتزی میبافید : شوهر شما دوست داشتنی و مورد توجه خواهد بود .

یک زن جوان خواب ببیند که می بافد : او فوراً ازدواج خواهد کرد.

یک مادرخواب ببیند که می بافد : او فرزندان بسیار مطیعی خواهد داشت .

دشمنان می بافند : درکارها و معاملات با موفقیت روبرو خواهید شد .

دیگران می بافند : دوستان به شما نارو می زنند

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: